Hoofd, zweetband en tranen. Wat een marketingstunt van Memphis Depay om met een witte zweetband het veld op te komen. Niemand heeft het meer over de blessures van Frenkie de Jong of Teun Koopmeiners, omdat al onze ogen nu op de vedette Memphis zijn gericht. Waar alle grote sportmarketingbedrijven al een tijdje over nadenken, had Depay binnen no time bedacht. Heel Nederland is in rep en roer over de accessoire.

Inhakers

De sportwinkels zullen Memphis toch wel echt dankbaar zijn. De zweetbanden die zij al jaren in de winkel hebben liggen, gaan nu ineens als warme broodjes over de toonbank. Iedereen wil meedoen in deze hype en het Nederlands elftal steunen tijdens het EK. De supermarkten proberen dan ook mee te gaan in deze hype. Bij Albert Heijn kan je nu de zweetbanden kopen met de Nederlandse vlag erop. Deze zijn te koop voor maar €2.

Daarnaast pakt Bavaria deze actie ook mee op. Zij hebben een filter gemaakt op Instagram waarmee je een witte zweetband op je hoofd kunt proberen. Als je hier een foto mee maakt en op je verhaal zet, maak je kans op een speciale Bavaria-zweetband.

Waar is deze nog verkrijgbaar?

WinkelPrijsOnline/Fysiek
bol.com6,25Online
Dennisdeal€6,99Online
E-Carnavalswinkel€3,75Online
Decathlon€5,99Fysiek
Hoofs€2,99Online
Monnikendam€3,50Online
Tennis-point€11,95Online
Albert Heijn€1,99Fysiek

Kritiek

Heel Nederland heeft wel iets te zeggen over Memphis’ nieuwe accessoire. Zo was er kritiek van de mannen van Voetbal Inside. Koeman vertelde tijdens een interview na de wedstrijd dat hij verrast werd door de spits. Hij had er niks over gezegd voor de wedstrijd en liep ineens zo het veld op. Koeman houdt niet van verrassingen en heeft er ook met hem over gesproken. Desondanks mag Depay de zweetband gewoon blijven dragen. Hij wordt gesteund door zijn medevoetballers Noa Lang en Eljero Elia. Zij vinden het beiden belachelijk hoe Nederland ermee omgaat.

Hype

Het grappige aan deze hype is dat mensen toch vaak bekende artiesten proberen na te doen. De zanger van de Rolling Stones kwam ooit op met een walkman. De dag na het concert trokken de bezoekers van het concert een sprintje naar de winkel om er ook een te halen. Hetzelfde zie je nu gebeuren bij de voetbalfans, maar dan met de witte accessoire. Wij zijn benieuwd of dit de nieuwe trend wordt, net als de vuvuzela in Zuid-Afrika.

Schrijf een reactie